Program
U jednotlivých prezentací jsou z důvodů lepší čitelnosti uvedení pouze prezentující autoři. Spoluautoři budou řádně uvedeni ve sborníku abstraktů a sborníku konference.
-
-
1. den
23. 6. 2021 Středa
8:00–9:00 připojování účastníků, technické informace
9:00–9:45 zahájení konference
Úvodní slovo doc. Mgr. Tomáš Kašparovský, Ph.D. (děkan PřF MU)
a prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. (ktd. Učitelství a didaktiky chemie, PřF, UK)
9:45–10:45 plenární přednáška a diskuze
Šmejkal Petr: Školní měřicí systémy - kámen mudrců nebo Pandořina skříňka?
10:50–12:00 dopolední sekce
Honskusová Linda: Schopnost budoucích učitelů „všímat si“ během pandemie
Režňák Jakub: Informační zdroje ve výuce chemie
Mišianiková Anna: Vplyv bádateľskej výučby biológie na úroveň vedomostí, zručností a spôsobilostí žiakov
12:00–13:15 obědová pauza
13:15–14:55 odpolední sekce
Szarka Katarina: Použitie vybraných prvkov výrokovej logiky implementovaných do úloh s rôznym predmetovo- špecifickým kontextom
Métioui Abdeljalil: Aristotle, Galileo, Newton and the Students’ Conceptions about the Falling Objects
Jurmanová Jana: Distanční výuka fyzikálních praktik - výzva a její realizace
Koperová Dominika: K validizácii bipolárnej výrokovej škály pre identifikáciu miskoncepcií v oblasti poznatkov o stavbe atómu
14:55–15:10 coffee break
15:10–18:20 večerní sekce
Ryhzova Oxana: Experience in Teaching Chemistry to Humanities Students with a Highly Heterogeneous Basic Chemistry Education
Pavlíková Michaela: Mobilní aplikace jako prostředek podpory výuky přírodních věd
Richtr Václav: Výzkumný experiment v přípravě budoucích učitelů chemie
Rusek Martin: Úspěšnost studentů v programech zaměřených na chemii a její učitelství v řešení základních chemických výpočtů
Kubrická Jana: CLIL (Content and Language Integrated Learning) pro studenty učitelství na PřF: "scaffolding" v přípravě hodiny
Vojíř Karel: Variabilita úloh v českých učebnicích chemie pro základní školy: trendy a typické zpracování
Ondová Veronika: Digitálne nástroje ako súčasť vzdělávania učiteľov geografie na základných školách v online prostredí
Chroustová Kateřina: Podpora bezpečné a praktické výuky chemie: Ukázky z videodatabáze školních chemických pokusů
-
2. den
24. 6. 2021 Čtvrtek
9:00–10:00 plenární přednáška a diskuze
Kotuľáková Katarína: Učiteľ v kontexte rozvoja prírodovednej gramotnosti alebo „na učiteľovi záleží“
10:05–12:10 dopolední sekce
Ganajová Mária: Rozvíjanie systémového myslenia pri výučbe anorganickej chémie
Chlebounová Irena: Jak distanční vyučování podpořilo badatelsky orientovanou výuku chemie
Lešková Andrea: Aplikácia predikčnej karty počas dištančnej formy výučby biológie na gymnáziu
Bartoňová Markéta: Výukové materiály pro integrovanou přírodovědnou výuku
Feltl Tomáš: Školní měřící systémy a programování? To jako vážně?
12:10–13:15 obědová pauza
13:15–14:55 odpolední sekce
Jáč Martin: Didaktické formalismy ve výuce přírodopisu a biologie
Csachová Stela: Potenciál skečnoutingu ako nástroja na podporu učenia sa žiakov
Štrofová Jitka: Chemické experimenty nejen pro chemiky
Břížďala Jan: Úspěšnost žáků při řešení matematicky zaměřených chemických úloh
14:55–15:30 coffee break
15:30–18:20 večerní sekce
Hrdlička Jan: Využití stanovení celkového uhlíku pro výpočet obsahu spalitelných látek a transformace postupu do výuky chemie
Šrámek Martin: Náročnost chemických úloh vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy
Sirotek Vladimír: Chemické experimenty s vybranými přechodnými kovy a jejich sloučeninami ve výuce chemie
Trudel Louis: The Social Representations of Children about Water Pollution in Their Environment
Kopek-Putala Wioletta & Nodyznska Malgorzata: Jak různé metody a techniky práce ovlivňují vývoj chemických kompetencí u studenta s dysfunkcí
Hurný David: Úlohy ze středoškolské chemie pro badatelsky orientovanou výuku 2
Tóthová Martina: Využití eye-trackingu ve výzkumu v didaktice přírodovědných oborů: předběžné výsledky systematické rešerše
18:20–18:25 ukončení konference