Oddělení pro projektovou podporu

Národní projekty

GAČR - Grantová agentura ČR

GA ČR 2026

GA ČR vyhlásila výzvy k podávání návrhů projektů pro rok 2026 do soutěží standardní projekty, JUNIOR STAR, POSTDOC INDIVIDUAL FELLOWSHIP- INCOMING, POSTDOC INDIVIDUAL FELLOWSHIP- OUTGOING, návratové granty, mezinárodní projektyLead Agency projekty.

POZOR na změnu ve specializacích jednotlivých panelů!

SEMINÁŘE:

  • Interní seminář MU pro vědecké pracovníky (v angličtině) proběhne 26.2.2025, registrace zde.
  • Semináře s předsedou GA ČR (v češtině) proběhnou v Praze 28. 2. 2025v Brně 5. 3. 2025, registrace zde.

DŮLEŽITÉ TERMÍNY:

  • Uzávěrka soutěže: 3. dubna 2025
  • Termín podání žádosti Etické komisi pro výzkum MU: 5. března 2025 do 14:00. Více informací zde.
  • OSOBNÍ NÁKLADY – do pátku 14. března 2025 zašlete personalistce (kontakty dle pracovišť níže) seznam osob řešitelského týmu, které plánujete v návrhu projektu. Bude Vám zasláno rozmezí mezd, které můžete pro jednotlivé zaměstnance plánovat.
  • GRIS – vložení části B (rozpis + zdůvodnění finančních položek): pátek 21. března 2025
  • Termín pro zahájení elektronického schválení průvodky k návrhu v ISEPu řešitelem: pátek 28. března 2025
  • Zaslání vyplněného formuláře čestného prohlášení k dofinancování (pokud je třeba) mailem ekonomkám projektů (bude schvalováno elektronicky): pátek 28. března 2025
  • Termín pro zaslání GRISem vygenerovaného FINÁLNÍHO PDF návrhu na gacr@sci.muni.cz pro odeslání datovou zprávou: středa 2. dubna 2025 do 9:00.

PŘÍLOHY A ODKAZY:

KONTAKTY:

Ekonomika:
Ing. Tereza Johnová – ústavy 1010, 2020, 2030, 2040, 5010, 5030

Ing. Iveta Svobodová – ústavy 4010, 3050, 4070, 5040

Ing. Jitka Kosinová - ústavy 4020, 3010, 6000

Osobní náklady:
Mgr. Jana Švábová – ústavy 2030, 4020, 5010

Mgr. Janka Gregorková – ústavy 1010, 3010, 4070, 5030, 6000

Ing. Eva Žufanová – ústav 3050

Ing. Lenka Polákováústavy 2020, 2040, 4010, 5040

Věcná kontrola a odesílání:

Ing. Bc. Martin Hovorka

Investice:

Petra Rozíková

TAČR - Technologická agentura ČR

INFORMACE K DÍLČÍM A ZÁVĚREČNÝM ZPRÁVÁM TAČR

  • Žádosti o převod do FÚUP u dílčích zpráv budou řešeny elektronickou cestou. Prosím o vyplnění žádosti a následně zaslání ke kontrole do čtvrtka 11. 1. 2024. Poté zajistím zadání elektronického schvalování.
  • Vratky dotace, i od spoluřešitelů mi hlaste do čtvrtka 11. 1. 2024.
  • Termín pro doručení dílčí zprávy je stanoven na úterý 30. 1. 2024.
  • Termín u závěrečných zpráv je do 30 dnů od konce projektu, pokud tedy končíte k 31.12.2023, je to úterý 30. 1. 2024.
  • Po odeslání zprávy v ISTA je potřeba následně vygenerovat „Potvrzení podání“, které Vám odešlu datovou schránkou (jedná se o projekty, kde jsme v roli hlavního příjemce).

Vyplnění DZ a ZZ v ISTA:

  • Návod k podání průběžné a závěrečné zprávy projektu TAČR.
  • Dále TAČR vydal zvlášť pokyny ke každému programu. Pokyny máte ke stažení vždy v ISTA, v dokumentech k průběžné/závěrečné zprávě.
  • U projektů, které mají stanoveného externího aplikačního garanta, je povinnou přílohou Vyjádření externího aplikačního garanta. Pokud máte více aplikačních garantů, musí být vyjádření od všech. Podrobnější informace naleznete v dokumentech ke zprávě.
  • Další povinnou přílohou je odborná zpráva, TAČR nevydal žádný formulář pro vyplnění, udává jen povinnou strukturu, kterou musí odborná zpráva obsahovat. Povinnou strukturu naleznete v dokumentech ke zprávě. TAČR dává doporučení držet se struktury návrhu.
  • Do příloh Vám vložím výsledovku z účetnictví. U všech projektů budeme mít také vratku příjmů z bankovního účtu, výpočet budu mít po uzavření účetnictví a částku Vám vložím do ISTA.
  • Co se týče vyplnění finančního čerpání, tak vám částky mohu vyplnit já. Finální čísla budete mít k dispozici v týdnu od 22. 1. 2024.

Kontakt: Ing. Iveta Svobodová

Ministerstvo vnitra
  1. VS programu OPSEC Ministerstva vnitra

Ministerstvo vnitra vyhlásilo první veřejnou soutěž v programu OPSEC. Soutěž je vypsána pro všechny tři podprogramy a jejich cíle a zaměření (bod 1.4.1. ZD):

  • Rozvoj schopností vymáhání práva
  • Krizová připravenost bezpečnostních a záchranných sborů
  • Odolná společnost

Důležité termíny:

Interní termín kontroly na PřF

1. 6. 2022 (založení návrhu v ISEPu, zaslání rozpočtu ke kontrole)

Zahájení příjmu žádostí

14. 4. 2022

Termín podání návrhu projektu v ISTA

8. 6. 2022 do 16:00

Předložení žádosti o posouzení etiky výzkumu (Mgr. Blanka Jančeková, Ph.D.)

do 17. 5. 2022 do 18 hodin

Konzultace výsledků s CTT (Mgr. Hana Půstová)

nejpozději do 27. 5. 2022

Konzultace právních otázek (Mgr. Radim Kunc)

nejpozději do 27. 5. 2022

Zveřejnění výsledků soutěže

do 15.11.2022

Zahájení řešení projektu

Leden 2023

Délka trvání projektu

24 – 48 měsíců

Informace k soutěži

Další informace a dokumenty naleznete na dokumentovém serveru.

Zde naleznete veškeré informace k dané soutěži zveřejněné na stránkách Min. vnitra.

Kontakt

Ing. Magdalena Vozárová

tel.: 54949 5458
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo zemědělství ČR

Program aplikovaného výzkumu Ministerstva zemědělství na období 2017-2025, ZEMĚ

Program je zaměřen na podporu výzkumu a vývoje v odvětví zemědělství, lesnictví, rybolovu a akvakultury. Celkovým cílem programu je podpořit projekty aplikovaného výzkumu s předpokládanými výsledky vysokého inovačního potenciálu, vedoucími k posílení stability, objemu a kvality produkce, uplatnitelnými v nových produktech, technologiích a výrobních postupech. Členění program uje do dvou podprogramů:

  • Podprogram I – Podpora inovativního zemědělství a lesnictví prostřednictvím pokročilých postupů a technologií
  • Podprogram II – Podpora státní politiky v agrárním sektoru

Klíčové oblasti programu jsou:

  • Udržitelné hospodaření s přírodními zdroji
  • Udržitelné zemědělství a lesnictví
  • Udržitelná produkce potravin

a výzkumné směry programu jsou: půda, voda, biodiverzita, lesnictví a navazující odvětví, rostlinná produkce a rostlinolékařství, živočišná produkce a veterinární medicína, produkce potravin, zemědělská technika a bioekonomie.

Program je realizovaný v letech 2017 - 2025. Celkem bude vyhlášeno 6 veřejných soutěží se zahajováním poskytované podpory v letech 2017, 2018, 2019, 2021, 2022 a 2023. Do veřejné soutěže vyhlášené v roce 2021, resp. 2022 se budou moci přihlásit pouze projekty s maximální délkou řešení 4, resp. 3 roky.

Poskytovatelem povolená maximální intenzita podpory je 100 % pro výzkumné organizace. Účastníky projektu jsou výzkumné organizace a jako partneři mohou vystupovat i podniky formou účinné spolupráce s VO. V rámci PP1 se očekávají projekty s délkou trvání 5 let a průměrnými náklady 20 mil. Kč a pro PP2 trvání projektu 3 roky a průměrné náklady projektu 12 mil. Kč.

Aktuální informace k programu Země sledujte na stránkách poskytovatele zde a veškerá interní dokumentace je na Sharepoint (případně na Dokumentovém serveru).

Fakultní termín pro kontrolu rozpočtu: 30.6.2022

Kontakt

Ing. Jitka Kosinová

tel.: 54949 3702
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo zdravotnictví ČR (AZV)

AZV 2026

Ministerstvo zdravotnictví vyhlásilo veřejnou soutěž na podávání návrhů projektů v oblasti zdravotnického aplikovaného výzkumu.

Zadávací dokumentace (ZD) je zveřejněna na stránkách Ministerstva zdravotnictví zde. Zadávací dokumentace i další dokumenty k soutěži jsou k dispozici na Portálu MU.

Seminář AZV se uskutečnil 18. 2. 2025 – prezentace jsou k dispozici zde.

Důležité termíny

  • Začátek soutěžní lhůty: 4. 2. 2025
  • Uzávěrka soutěže: 21.3. 2025 do 12:00 hod
  • Zahájení řešení vybraných projektů: 1.1.2026
  • Ukončení řešení projektů: 31.12.2029
  • Délka trvání řešení projektů: 48 měsíců
  • Interní termín pro kontrolu rozpočtu (vložený v aplikaci ISVP): 6.3.2025. Po kontrole a odsouhlasení rozpočtu je potřeba vložit draft návrhu do dokumentů v ISEPu a zahájit elektronické schvalování průvodky a to nejpozději 17.3.2025.
  • Termín pro zaslání vygenerovaného FINÁLNÍHO PDF návrhu pro odeslání datovou zprávou: čtvrtek 20.3.2025 do 9:00.

Etická komise pro výzkum

 

Žádosti o posouzení Etickou komisí pro výzkum (EKV) se podávají prostřednictvím informačního systému INET - aplikace ISEP -Editor návrhů projektů. Termín přijímání žádostí je stanoven do pondělí 24.2.2025 do 14:00! Více informací zde.
Schválení etickou komisí dokládá každá instituce, která v rámci daného projektu pracuje s lidskými subjekty, tj. nezáleží, zda je mu v roli uchazeče nebo spoluuchazeče. Etická komise pro výzkum MU (EKV MU) doporučuje předkládat k posouzení všechny projekty realizované na MU, pokud

 

  • MU je v roli uchazeče
  • Na MU se bude pracovat s lidskými účastníky a / nebo s biologickým materiálem lidského původu, a to nezávisle na roli MU v projektu.

Interní pokyny

  • Projekt se podává prostřednictvím systému ISVP. V návrhu projektu přidejte do pověřených osob v roli Editor dvě osoby: Tereza Johnová a Eva Žufanová (za personální oddělení)
  • Kontaktujte Terezu Johnovou (johnova@sci.muni.cz), pokud v systému ISVP žádáte poprvé nebo poprvé za PřF a potřebujete založit uživatelský účet.
  • Při plánování osobních nákladů se řiďte Metodickým listem k plánovaní osobních nákladů.
  • V případě plánování investic prosím konzultujte předem Váš záměr pořídit investiční majetek v rámci návrhu projektu a kontaktujte Petru Rozíkovou rozikova@sci.muni.cz; tel: 549 49 5291. Současně informujte také ekonomku projektu o záměru pořídit investici. Pořízení investic je možné jen za předpokladu, že ředitel ústavu souhlasí s dofinancováním všech nákladů souvisejících s pořízením investice.
  • Speciální oprávnění dle povahy projektu (mimo EKV také GMO, používání pokusných zvířat, informovaný souhlas pacienta atd.) zajišťuje a vkládá do příloh aplikace sám navrhovatel.

Prosíme všechny žadatele, aby dali svůj záměr zúčastnit se soutěže co nejdříve vědět.

Kontakt

Ing. Tereza Johnová – ekonomika, věcná kontrola, odeslání

Ing. Eva Žufanová – osobní náklady

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje výzvu k podávání návrhů společných česko-rakouských výzkumných projektů s dobou řešení 2022 - 2023 (MOBILITY)

Návrh společného projektu základního výzkumu musí být současně předložen českým řešitelským týmem v ČR i rakouským řešitelským týmem v Rakousku. Na české straně je stanoven požadavek na minimální ukončené vzdělání řešitele a členů řešitelského týmu.

Lze žádat o prostředky na úhradu cestovních nákladů pro cesty výzkumných pracovníků do Rakouska a úhradu pobytových nákladů rakouského týmu v ČR. Max. výše podpory je 100 000 Kč/rok.

Návrhy projektů lze předkládat pouze datovou schránkou MUNI v termínu: 16.3. – 30.4.2021

Bližší informace a formuláře jsou zveřejněny zde:

https://www.msmt.cz/vyzkum-a-vyvoj-2/vyzva-k-podavani-navrhu-spolecnych-cesko-rakouskych-9

Výzva s podtrženými pasážemi

Interní termín pro předložení návrhu rozpočtu ke kontrole je nejpozději do 23.4.2021

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Kosinová, jitkak@sci.muni.cz, tel: 549 49 3702 nebo 773 251 776

 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje výzvu k podávání návrhů společných česko-francouzských výzkumných projektů s dobou řešení 2022 - 2023 (MOBILITY)

Návrh společného projektu základního výzkumu musí být současně předložen českým řešitelským týmem v ČR i francouzským řešitelským týmem ve Francii. Na české straně je stanoven požadavek na minimální ukončené vzdělání řešitele a členů řešitelského týmu.

Lze žádat o prostředky na úhradu nákladů na cestu českého týmu do Francie, pobytové náklady v zahraničí a nutné vedlejší výdaje. Max. výše podpory je 78 000 Kč/rok.

Návrhy projektů lze předkládat pouze datovou schránkou MUNI v termínu: 15.3. – 30.6.2021.

Bližší informace a formuláře jsou zveřejněny zde:

https://www.msmt.cz/vyzkum-a-vyvoj-2/vyzva-k-podavani-navrhu-spolecnych-cesko-francouzskych-9

Výzva s podtrženými pasážemi

Interní termín pro předložení návrhu rozpočtu ke kontrole je nejpozději do 18.6.2021.

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Kosinová, jitkak@sci.muni.cz, tel: 549 49 3702 nebo 773 251 776

Kontakt

Ing. Jitka Kosinová

tel.: 54949 3702
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo Kultury ČR (NAKI)

1.VS Programu NAKI III

Harmonogram soutěže

  • Soutěžní lhůta: 15. března – 28. dubna v 14.00 hodin (doručení na MK!)
  • Vyhlášení výsledků: nejpozději 16. prosince 2022
  • Doba realizace projektu: 1. března 2023–31. prosince 2027
  • Délka řešení projektu: 58 měsíců


Interní pokyny a termíny

Přílohy, kde je vyžadován podpis rektora, je třeba doručit na RMU nejpozději do 22.4.2022! Pro podpis je potřeba mít schválenou průvodku v ISEP.

Podepisují se následující části návrhu:

  • Příloha č. 1 – Návrh projektu – u typu J a D se dodávají 2 podepsané výtisky návrhu v části A, u typu K je to x+1 (x=počet účastníků projektu).
  • Příloha č. 5 – ČP prokázání způsobilosti uchazeče
  • Příloha č. 7a – ČP pro VO

Termín pro zahájení kontroly rozpočtu je stanoven na 19.4.2022, v tomto termínu je potřeba předložit plánovaný rozpočet v excelovských tabulkách 1. VS NAKI III včetně zdůvodnění.

Nejpozději 21.4.2022 by mělo dojít ke spuštění schvalování návrhu v ISEP, v dokumentech by měla být rozpracovaná část návrhu + zkontrolované tabulky rozpočtu.

Podrobnější informace k soutěži naleznete v dokumentu Informační materiál RMU_NAKI III

Všechny podklady k soutěži jsou na stránkách MK zde.

Kontakt

Ing. Magdalena Vozárová

tel.: 54949 5458
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2​

Ostatní ministerstva

Nejsou zveřejněny žádné aktuální výzvy ani jiné informace.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.