Oddělení pro projektovou podporu

Národní projekty

GAČR - Grantová agentura ČR

Informace k dílčím a závěrečným zprávám GAČR 2024

Termín pro odevzdání dílčí zprávy pro STANDARDNÍ PROJEKTY a projekty PIF je 15.1.2025.

Termín pro odevzdání všech závěrečných zprávdílčích zpráv projektů EXPRO a JUNIOR STAR je 4.2.2025.

Důležité interní termíny a informace:

  • Žádosti o přeúčtování věcných nákladů zadejte do elektronického schvalování nejpozději v pátek 10.1.2025.
  • Žádost o převod do FÚUP u dílčích zpráv bude řešena elektronickou cestou. Vyplňte prosím tuto tabulku a zašlete ji příslušné ekonomce projektu, která zajistí zadání elektronického schvalování, a to nejpozději do neděle 12.1.2025 do 15:00 (netýká se závěrečných zpráv).
  • Vratky dotace, i od spoluřešitelů hlaste ekonomům projektů do neděle 12.1.2025.
  • Účetnictví končících i pokračujících projektů musí být uzavřeno NEJPOZDĚJI do pondělí 13.1.2024 do 12:00.
  • Dílčí zprávy – do soboty 11.1.2025 Vám v GRIS vyplníme vyčerpané částky v osobních i provozních nákladech za rok 2024. Sami si potom do zprávy doplníte zdůvodnění čerpaných nákladů, zdůvodníte přesuny v roce 2024 a vyplníte plán na rok 2025 (částky i zdůvodnění). Ideálně do neděle 12.1.2025. Následovat bude ještě kontrola z naší strany.
  • Závěrečné zprávy, DZ EXPRO a JUNIOR STAR - do pondělí 27.1.2025 Vám v GRIS vyplníme vyčerpané částky v osobních i provozních nákladech za rok 2024. Sami si potom do zprávy doplníte zdůvodnění čerpaných nákladů a zdůvodníte přesuny v roce 2024. U DZ EXPRO a JUNIOR STAR vyplníte také plán na rok 2025 (částky i zdůvodnění). Následovat bude ještě kontrola z naší strany.
  • Zprávy všech projektů se vyplňují kompletně v anglickém jazyce, včetně zdůvodnění nákladů.
  • Finální výsledovku po uzavření účetnictví projektu a zaúčtování převodu do FÚUP nahraje do příloh projektu v GRIS ekonomka projektu.
  • Po kontrole budete vyzvání ke generování finálního PDF (prosím neuzavírejte dřív), které se zasílá na naši interní adresu gacr@sci.muni.cz. PDF se nesmí nijak přejmenovávat, došlo by k porušení certifikátu.
  • Pokud po zkontrolování zprávy budete dělat ve zprávě ještě nějaké změny, prosím informujte nás.
  • I řešitelé v roli partnera musí nechat svou část zprávy zkontrolovat před odevzdáním hlavnímu řešiteli. Máte-li od hlavního řešitele stanoven termín, do kdy musíte mít zprávu hotovou, prosím informujte nás o tomto termínu. Obvykle všichni požadují zprávu vyplněnou dříve než my.
  • Pokud jsme v roli hlavního řešitele a máte v projektu spoluřešitele, informujte je prosím o výše uvedeném termínu pro oznámení případné vratky a požádejte je o kompletní doplnění jejich části dílčí zprávy do pondělí 13.1.2025 (pro závěrečné zprávy a DZ EXPRO do pátku 31.1.2025).
  • V případě, že potřebuje z vážných důvodů vyplnit zprávu dříve (např. odjezd do zahraničí bez přístupu k internetu, návrat ze zahraničí, vážné rodinné nebo zdravotní důvody…) informujte nás o tom prosím s předstihem.

Informace pro dílčí zprávy:

  • Za první rok řešení se v dílčí zprávě vykazuje jen hospodaření s finančními prostředky a seznam publikačních výstupů. Podrobná zpráva o průběhu řešení tříletého projektu se podává až po druhém roce řešení projektu. Ve zprávě za první rok by se dosavadní průběh řešení uváděl jen v případě významného odklonu od původního plánu projektu.
  • U projektů se zahájením řešení v roce 2024 musí být v dílčí zprávě uveden odkaz na existující plán genderové rovnosti příjemce, pokud nebyl uveden v návrhu projektu. Za nesplnění této povinnosti hrozí finanční sankce. Plán genderové rovnosti najdete zde: CZ verze, EN verze. V GRISu se vyplňuje na záložce se jménem řešitele v části „Supplement data“.
  • U projektů se zahájením řešení v roce 2024 musí být do příloh dílčí zprávy vložen Data Management Plan. Za nesplnění této povinnosti hrozí finanční sankce.

Informace pro závěrečné zprávy:

  • Dle zadávací dokumentace se v lednu po skončení projektu odevzdává jen finanční část zprávy. Odborná část zprávy a výstupy projektu se odevzdávají až za rok v lednu 2026 (tato možnost je přednastavena v GRIS na záložce „Overall management“). V tom případě není nutné nyní vyplňovat závěrečnou kartu. Pokud chcete odevzdat rovnou kompletní zprávu i se všemi výstupy, zvolte možnost "I request an evaluation" a vyplňte všechny požadované informace. Třetí možností je požádat o odložení hodnocení ještě o dalšího půl roku (do července 2026).

Zdůvodnění vícenásobných dedikací

V případě, že se v uplatněných publikačních výsledcích projektů GAČR vyskytuje poděkování dalším projektům účelové podpory GAČR, nelze publikaci uznat jako výsledek projektu, pokud tyto vícenásobné dedikace na další projekty nebudou v dílčí, resp. závěrečné zprávě dostatečně zdůvodněny. Ve zdůvodnění vícenásobných dedikací musí být vysvětleno, který autor děkuje, kterému projektu, jaký byl přínos každého projektu na daném publikačním výstupu projektu GAČR a věcně popsaný podíl odvedené práce z každého uvedeného projektu účelové podpory v dedikaci.

Postup pro vyplnění zprávy je zpracován přímo na stránkách GAČR:

KONTAKTY:

Ekonomika:
Ing. Tereza Johnová – ústavy 1010, 2020, 2030, 2040, 5010, 5030

Ing. Iveta Svobodová – ústavy 4010, 3050, 4070, 5040

Ing. Jitka Kosinová - ústavy 4020, 3010, 6000

Osobní náklady:
Mgr. Jana Švábová – ústavy 2030, 4020, 5010

Mgr. Janka Gregorková – ústavy 1010, 3010, 4070, 5030, 6000

Ing. Eva Žufanová – ústav 3050

Ing. Lenka Polákováústavy 2020, 2040, 4010, 5040

TAČR - Technologická agentura ČR

INFORMACE K DÍLČÍM A ZÁVĚREČNÝM ZPRÁVÁM TAČR

  • Žádosti o převod do FÚUP u dílčích zpráv budou řešeny elektronickou cestou. Prosím o vyplnění žádosti a následně zaslání ke kontrole do čtvrtka 11. 1. 2024. Poté zajistím zadání elektronického schvalování.
  • Vratky dotace, i od spoluřešitelů mi hlaste do čtvrtka 11. 1. 2024.
  • Termín pro doručení dílčí zprávy je stanoven na úterý 30. 1. 2024.
  • Termín u závěrečných zpráv je do 30 dnů od konce projektu, pokud tedy končíte k 31.12.2023, je to úterý 30. 1. 2024.
  • Po odeslání zprávy v ISTA je potřeba následně vygenerovat „Potvrzení podání“, které Vám odešlu datovou schránkou (jedná se o projekty, kde jsme v roli hlavního příjemce).

Vyplnění DZ a ZZ v ISTA:

  • Návod k podání průběžné a závěrečné zprávy projektu TAČR.
  • Dále TAČR vydal zvlášť pokyny ke každému programu. Pokyny máte ke stažení vždy v ISTA, v dokumentech k průběžné/závěrečné zprávě.
  • U projektů, které mají stanoveného externího aplikačního garanta, je povinnou přílohou Vyjádření externího aplikačního garanta. Pokud máte více aplikačních garantů, musí být vyjádření od všech. Podrobnější informace naleznete v dokumentech ke zprávě.
  • Další povinnou přílohou je odborná zpráva, TAČR nevydal žádný formulář pro vyplnění, udává jen povinnou strukturu, kterou musí odborná zpráva obsahovat. Povinnou strukturu naleznete v dokumentech ke zprávě. TAČR dává doporučení držet se struktury návrhu.
  • Do příloh Vám vložím výsledovku z účetnictví. U všech projektů budeme mít také vratku příjmů z bankovního účtu, výpočet budu mít po uzavření účetnictví a částku Vám vložím do ISTA.
  • Co se týče vyplnění finančního čerpání, tak vám částky mohu vyplnit já. Finální čísla budete mít k dispozici v týdnu od 22. 1. 2024.

Kontakt: Ing. Iveta Svobodová

Ministerstvo vnitra
  1. VS programu OPSEC Ministerstva vnitra

Ministerstvo vnitra vyhlásilo první veřejnou soutěž v programu OPSEC. Soutěž je vypsána pro všechny tři podprogramy a jejich cíle a zaměření (bod 1.4.1. ZD):

  • Rozvoj schopností vymáhání práva
  • Krizová připravenost bezpečnostních a záchranných sborů
  • Odolná společnost

Důležité termíny:

Interní termín kontroly na PřF

1. 6. 2022 (založení návrhu v ISEPu, zaslání rozpočtu ke kontrole)

Zahájení příjmu žádostí

14. 4. 2022

Termín podání návrhu projektu v ISTA

8. 6. 2022 do 16:00

Předložení žádosti o posouzení etiky výzkumu (Mgr. Blanka Jančeková, Ph.D.)

do 17. 5. 2022 do 18 hodin

Konzultace výsledků s CTT (Mgr. Hana Půstová)

nejpozději do 27. 5. 2022

Konzultace právních otázek (Mgr. Radim Kunc)

nejpozději do 27. 5. 2022

Zveřejnění výsledků soutěže

do 15.11.2022

Zahájení řešení projektu

Leden 2023

Délka trvání projektu

24 – 48 měsíců

Informace k soutěži

Další informace a dokumenty naleznete na dokumentovém serveru.

Zde naleznete veškeré informace k dané soutěži zveřejněné na stránkách Min. vnitra.

Kontakt

Ing. Magdalena Vozárová

tel.: 54949 5458
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo zemědělství ČR

Program aplikovaného výzkumu Ministerstva zemědělství na období 2017-2025, ZEMĚ

Program je zaměřen na podporu výzkumu a vývoje v odvětví zemědělství, lesnictví, rybolovu a akvakultury. Celkovým cílem programu je podpořit projekty aplikovaného výzkumu s předpokládanými výsledky vysokého inovačního potenciálu, vedoucími k posílení stability, objemu a kvality produkce, uplatnitelnými v nových produktech, technologiích a výrobních postupech. Členění program uje do dvou podprogramů:

  • Podprogram I – Podpora inovativního zemědělství a lesnictví prostřednictvím pokročilých postupů a technologií
  • Podprogram II – Podpora státní politiky v agrárním sektoru

Klíčové oblasti programu jsou:

  • Udržitelné hospodaření s přírodními zdroji
  • Udržitelné zemědělství a lesnictví
  • Udržitelná produkce potravin

a výzkumné směry programu jsou: půda, voda, biodiverzita, lesnictví a navazující odvětví, rostlinná produkce a rostlinolékařství, živočišná produkce a veterinární medicína, produkce potravin, zemědělská technika a bioekonomie.

Program je realizovaný v letech 2017 - 2025. Celkem bude vyhlášeno 6 veřejných soutěží se zahajováním poskytované podpory v letech 2017, 2018, 2019, 2021, 2022 a 2023. Do veřejné soutěže vyhlášené v roce 2021, resp. 2022 se budou moci přihlásit pouze projekty s maximální délkou řešení 4, resp. 3 roky.

Poskytovatelem povolená maximální intenzita podpory je 100 % pro výzkumné organizace. Účastníky projektu jsou výzkumné organizace a jako partneři mohou vystupovat i podniky formou účinné spolupráce s VO. V rámci PP1 se očekávají projekty s délkou trvání 5 let a průměrnými náklady 20 mil. Kč a pro PP2 trvání projektu 3 roky a průměrné náklady projektu 12 mil. Kč.

Aktuální informace k programu Země sledujte na stránkách poskytovatele zde a veškerá interní dokumentace je na Sharepoint (případně na Dokumentovém serveru).

Fakultní termín pro kontrolu rozpočtu: 30.6.2022

Kontakt

Ing. Jitka Kosinová

tel.: 54949 3702
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo zdravotnictví ČR (AZV)

Interní pokyny a termíny:
Projekt se podává prostřednictvím systému ISVP. V návrhu projektu přidejte do pověřených osob v roli Editor pro dvě osoby:

  1. Iveta Svobodová
  2. Eva Žufanová (za personální oddělení)

Kontaktujte Ivetu Svobodovou (iveta.svobodova@sci.muni.cz), pokud v systému ISVP žádáte poprvé a potřebujete založit uživatelský účet.

Důležité lhůty

  • Soutěžní lhůta začíná dnem 17. 5. 2023 a končí dnem 29.6. 2023 (do 12:00 hod.)
  • Doporučujeme odeslat návrhy do 28.6.2023 (zamezení problémů se spárováním v systému ISVP)
    Zahájení řešení vybraných projektů: 1. května 2024
    Ukončení řešení projektů: nejpozději do 31. 12. 2027
    Předpokládaná délka trvání řešení projektů: 44 měsíců.

Etická komise pro výzkum
Žádosti o posouzení Etickou komisí pro výzkum (EKV) se podávají prostřednictvím informačního systému INET - aplikace ISEP - Editor návrhů projektů. Termín přijímání žádostí je stanoven do pondělí 5. 6. 2022 do 12:00! Více informací zde.
Prosím věnujte pozornost následujícím pokynům EKV:

  • Návrh projektu (podklady specifikované EKV) musí být předložen k posouzení Etické komisi pro výzkum MU (EKV), pokud je MU v roli UCHAZEČE.
  • Pokud je MU v roli SPOLUUCHAZEČE, pak návrh projektu předkládá k posouzení své etické komisi UCHAZEČ.
  • EKV posoudí návrh projektu, ve kterém je MU v roli SPOLUUCHAZEČE pouze v případě, že UCHAZEČ nemá vlastní etickou komisi.
  • Projekty MU LF posuzuje Etická komise LF, která si určuje svá vlastní pravidla a termíny.
  • Pokud je MU v roli UCHAZEČESPOLUUCHAZEČEM je zdravotnické zařízení, doporučujeme ověřit u etické komise zdravotnického zařízení, zda a kdy jí tento návrh projektu má být předložen. Jednotlivá zdravotnická zařízení mohou mít vlastní pravidla a termíny.
    Pokyny EKV

Rozpočet

  • Termín pro zahájení kontroly rozpočtu je stanoven na 13. června 2023. Kontrola může probíhat buď v ISVP, případně lze zaslat tabulku. Po kontrole a odsouhlasení rozpočtu je potřeba vložit draft návrhu do dokumentů v ISEPu a zahájit elektronické schvalování průvodky a to nejpozději 21. června 2023.
  • V případě plánování investičních nákladů kontaktujte Petru Rozíkovou rozikova@sci.muni.cz; tel: 549 49 5291 nejpozději do 9.6.2023! Limity pro DHM a DNM jsou 80 tis. Kč.
  • Pro zdůvodnění režijních nákladů lze použít následující text:
    Na základě Pokynu MU č. 3/2017 „Pravidla pro stanovení podílu správní režie a systém uplatňování režijních nákladů do projektů“ patří do nákladových položek započitatelných v rámci společných provozních nákladů zejména tyto náklady: Spotřeba materiálu, Spotřeba energie– elektřina, pára, teplo, plyn, voda; Opravy a udržování, Cestovné, Ostatní služby, Mzdové náklady, Zákonná pojištění, Tvorba SF.
    V návrhu projektu ………… žádáme pro rok 2024 o režijní náklady ve výši ………………..Kč odpovídající 20% z účelové podpory na neinvestiční náklady a výdaje.
  • Při vyplňování poměru typu výzkumu na Základní výzkum/ Průmyslový výzkum/ Experimentální vývoj je u Základního výzkumu doporučováno dodržovat max. 20%.

 

  • Prokázání způsobilosti se provádí centrálně z RMU, věnujte pozornost také speciálním oprávněním a povinným přílohám dle povahy projektu (mimo EKV také GMO, používání pokusných zvířat, informovaný souhlas pacienta atd.).
  • Prosím ověřte si, že vkládáte správný a aktuální formulář a že při přijetí návrhu k financování budeme schopni v případě ručně podepsaného dokumentu zaslat úředně ověřenou kopii na AZV!
  • Podrobnější a přehledné informace k soutěži naleznete v dokumentu Informace_AZV_2023. Všechny podklady k soutěži naleznete rovněž v IS (návrh partnerské smlouvy, pokyny EKV, prokázání způsobilosti za MU odesílané centrálně…).

Prosíme všechny žadatele, aby dali svůj záměr zúčastnit se soutěže co nejdříve vědět prostřednictvím založení návrhu projektu v ISEPu (finance při prvotním založení není potřeba vyplňovat).

Kontakt

Ing. Iveta Svobodová
iveta.svobodova@sci.muni.cz
tel.: 54949 8183, 771 273 449
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje výzvu k podávání návrhů společných česko-rakouských výzkumných projektů s dobou řešení 2022 - 2023 (MOBILITY)

Návrh společného projektu základního výzkumu musí být současně předložen českým řešitelským týmem v ČR i rakouským řešitelským týmem v Rakousku. Na české straně je stanoven požadavek na minimální ukončené vzdělání řešitele a členů řešitelského týmu.

Lze žádat o prostředky na úhradu cestovních nákladů pro cesty výzkumných pracovníků do Rakouska a úhradu pobytových nákladů rakouského týmu v ČR. Max. výše podpory je 100 000 Kč/rok.

Návrhy projektů lze předkládat pouze datovou schránkou MUNI v termínu: 16.3. – 30.4.2021

Bližší informace a formuláře jsou zveřejněny zde:

https://www.msmt.cz/vyzkum-a-vyvoj-2/vyzva-k-podavani-navrhu-spolecnych-cesko-rakouskych-9

Výzva s podtrženými pasážemi

Interní termín pro předložení návrhu rozpočtu ke kontrole je nejpozději do 23.4.2021

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Kosinová, jitkak@sci.muni.cz, tel: 549 49 3702 nebo 773 251 776

 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje výzvu k podávání návrhů společných česko-francouzských výzkumných projektů s dobou řešení 2022 - 2023 (MOBILITY)

Návrh společného projektu základního výzkumu musí být současně předložen českým řešitelským týmem v ČR i francouzským řešitelským týmem ve Francii. Na české straně je stanoven požadavek na minimální ukončené vzdělání řešitele a členů řešitelského týmu.

Lze žádat o prostředky na úhradu nákladů na cestu českého týmu do Francie, pobytové náklady v zahraničí a nutné vedlejší výdaje. Max. výše podpory je 78 000 Kč/rok.

Návrhy projektů lze předkládat pouze datovou schránkou MUNI v termínu: 15.3. – 30.6.2021.

Bližší informace a formuláře jsou zveřejněny zde:

https://www.msmt.cz/vyzkum-a-vyvoj-2/vyzva-k-podavani-navrhu-spolecnych-cesko-francouzskych-9

Výzva s podtrženými pasážemi

Interní termín pro předložení návrhu rozpočtu ke kontrole je nejpozději do 18.6.2021.

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Kosinová, jitkak@sci.muni.cz, tel: 549 49 3702 nebo 773 251 776

Kontakt

Ing. Jitka Kosinová

tel.: 54949 3702
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo Kultury ČR (NAKI)

1.VS Programu NAKI III

Harmonogram soutěže

  • Soutěžní lhůta: 15. března – 28. dubna v 14.00 hodin (doručení na MK!)
  • Vyhlášení výsledků: nejpozději 16. prosince 2022
  • Doba realizace projektu: 1. března 2023–31. prosince 2027
  • Délka řešení projektu: 58 měsíců


Interní pokyny a termíny

Přílohy, kde je vyžadován podpis rektora, je třeba doručit na RMU nejpozději do 22.4.2022! Pro podpis je potřeba mít schválenou průvodku v ISEP.

Podepisují se následující části návrhu:

  • Příloha č. 1 – Návrh projektu – u typu J a D se dodávají 2 podepsané výtisky návrhu v části A, u typu K je to x+1 (x=počet účastníků projektu).
  • Příloha č. 5 – ČP prokázání způsobilosti uchazeče
  • Příloha č. 7a – ČP pro VO

Termín pro zahájení kontroly rozpočtu je stanoven na 19.4.2022, v tomto termínu je potřeba předložit plánovaný rozpočet v excelovských tabulkách 1. VS NAKI III včetně zdůvodnění.

Nejpozději 21.4.2022 by mělo dojít ke spuštění schvalování návrhu v ISEP, v dokumentech by měla být rozpracovaná část návrhu + zkontrolované tabulky rozpočtu.

Podrobnější informace k soutěži naleznete v dokumentu Informační materiál RMU_NAKI III

Všechny podklady k soutěži jsou na stránkách MK zde.

Kontakt

Ing. Magdalena Vozárová

tel.: 54949 5458
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2​

Ostatní ministerstva

Nejsou zveřejněny žádné aktuální výzvy ani jiné informace.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.