Informace k dílčím a závěrečným zprávám GAČR 2024
Termín pro odevzdání dílčí zprávy pro STANDARDNÍ PROJEKTY a projekty PIF je 15.1.2025.
Termín pro odevzdání všech závěrečných zpráv a dílčích zpráv projektů EXPRO a JUNIOR STAR je 4.2.2025.
Důležité interní termíny a informace:
- Žádosti o přeúčtování věcných nákladů zadejte do elektronického schvalování nejpozději v pátek 10.1.2025.
- Žádost o převod do FÚUP u dílčích zpráv bude řešena elektronickou cestou. Vyplňte prosím tuto tabulku a zašlete ji příslušné ekonomce projektu, která zajistí zadání elektronického schvalování, a to nejpozději do neděle 12.1.2025 do 15:00 (netýká se závěrečných zpráv).
- Vratky dotace, i od spoluřešitelů hlaste ekonomům projektů do neděle 12.1.2025.
- Účetnictví končících i pokračujících projektů musí být uzavřeno NEJPOZDĚJI do pondělí 13.1.2024 do 12:00.
- Dílčí zprávy – do soboty 11.1.2025 Vám v GRIS vyplníme vyčerpané částky v osobních i provozních nákladech za rok 2024. Sami si potom do zprávy doplníte zdůvodnění čerpaných nákladů, zdůvodníte přesuny v roce 2024 a vyplníte plán na rok 2025 (částky i zdůvodnění). Ideálně do neděle 12.1.2025. Následovat bude ještě kontrola z naší strany.
- Závěrečné zprávy, DZ EXPRO a JUNIOR STAR - do pondělí 27.1.2025 Vám v GRIS vyplníme vyčerpané částky v osobních i provozních nákladech za rok 2024. Sami si potom do zprávy doplníte zdůvodnění čerpaných nákladů a zdůvodníte přesuny v roce 2024. U DZ EXPRO a JUNIOR STAR vyplníte také plán na rok 2025 (částky i zdůvodnění). Následovat bude ještě kontrola z naší strany.
- Zprávy všech projektů se vyplňují kompletně v anglickém jazyce, včetně zdůvodnění nákladů.
- Finální výsledovku po uzavření účetnictví projektu a zaúčtování převodu do FÚUP nahraje do příloh projektu v GRIS ekonomka projektu.
- Po kontrole budete vyzvání ke generování finálního PDF (prosím neuzavírejte dřív), které se zasílá na naši interní adresu gacr@sci.muni.cz. PDF se nesmí nijak přejmenovávat, došlo by k porušení certifikátu.
- Pokud po zkontrolování zprávy budete dělat ve zprávě ještě nějaké změny, prosím informujte nás.
- I řešitelé v roli partnera musí nechat svou část zprávy zkontrolovat před odevzdáním hlavnímu řešiteli. Máte-li od hlavního řešitele stanoven termín, do kdy musíte mít zprávu hotovou, prosím informujte nás o tomto termínu. Obvykle všichni požadují zprávu vyplněnou dříve než my.
- Pokud jsme v roli hlavního řešitele a máte v projektu spoluřešitele, informujte je prosím o výše uvedeném termínu pro oznámení případné vratky a požádejte je o kompletní doplnění jejich části dílčí zprávy do pondělí 13.1.2025 (pro závěrečné zprávy a DZ EXPRO do pátku 31.1.2025).
- V případě, že potřebuje z vážných důvodů vyplnit zprávu dříve (např. odjezd do zahraničí bez přístupu k internetu, návrat ze zahraničí, vážné rodinné nebo zdravotní důvody…) informujte nás o tom prosím s předstihem.
Informace pro dílčí zprávy:
- Za první rok řešení se v dílčí zprávě vykazuje jen hospodaření s finančními prostředky a seznam publikačních výstupů. Podrobná zpráva o průběhu řešení tříletého projektu se podává až po druhém roce řešení projektu. Ve zprávě za první rok by se dosavadní průběh řešení uváděl jen v případě významného odklonu od původního plánu projektu.
- U projektů se zahájením řešení v roce 2024 musí být v dílčí zprávě uveden odkaz na existující plán genderové rovnosti příjemce, pokud nebyl uveden v návrhu projektu. Za nesplnění této povinnosti hrozí finanční sankce. Plán genderové rovnosti najdete zde: CZ verze, EN verze. V GRISu se vyplňuje na záložce se jménem řešitele v části „Supplement data“.
- U projektů se zahájením řešení v roce 2024 musí být do příloh dílčí zprávy vložen Data Management Plan. Za nesplnění této povinnosti hrozí finanční sankce.
Informace pro závěrečné zprávy:
- Dle zadávací dokumentace se v lednu po skončení projektu odevzdává jen finanční část zprávy. Odborná část zprávy a výstupy projektu se odevzdávají až za rok v lednu 2026 (tato možnost je přednastavena v GRIS na záložce „Overall management“). V tom případě není nutné nyní vyplňovat závěrečnou kartu. Pokud chcete odevzdat rovnou kompletní zprávu i se všemi výstupy, zvolte možnost "I request an evaluation" a vyplňte všechny požadované informace. Třetí možností je požádat o odložení hodnocení ještě o dalšího půl roku (do července 2026).
Zdůvodnění vícenásobných dedikací
V případě, že se v uplatněných publikačních výsledcích projektů GAČR vyskytuje poděkování dalším projektům účelové podpory GAČR, nelze publikaci uznat jako výsledek projektu, pokud tyto vícenásobné dedikace na další projekty nebudou v dílčí, resp. závěrečné zprávě dostatečně zdůvodněny. Ve zdůvodnění vícenásobných dedikací musí být vysvětleno, který autor děkuje, kterému projektu, jaký byl přínos každého projektu na daném publikačním výstupu projektu GAČR a věcně popsaný podíl odvedené práce z každého uvedeného projektu účelové podpory v dedikaci.
Postup pro vyplnění zprávy je zpracován přímo na stránkách GAČR:
KONTAKTY:
Ekonomika:
Ing. Tereza Johnová – ústavy 1010, 2020, 2030, 2040, 5010, 5030
Ing. Iveta Svobodová – ústavy 4010, 3050, 4070, 5040
Ing. Jitka Kosinová - ústavy 4020, 3010, 6000
Osobní náklady:
Mgr. Jana Švábová – ústavy 2030, 4020, 5010
Mgr. Janka Gregorková – ústavy 1010, 3010, 4070, 5030, 6000
Ing. Eva Žufanová – ústav 3050
Ing. Lenka Poláková – ústavy 2020, 2040, 4010, 5040