Project information
Online vzdelávacia platforma pre študentov lekárskych a nelekárskych odborov so zameraním na hyperbarickú medicínu
(HYMON)
- Project Identification
- NFP304011AZF1
- Project Period
- 9/2021 - 4/2023
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry for Regional Development of the CR
- INTERREG V-A Slovak republic-Czech republic (2014-2020)
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Medicine
- PhDr. Miloslav Klugar, Ph.D.
- prof. RNDr. Ladislav Dušek, Ph.D.
- MUDr. Lucia Hasonová
- Mgr. Jitka Klugarová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Alena Langaufová, Ph.D.
- MUDr. Mgr. Radim Líčeník
- Ing. Iveta Palacká
- Mgr. Andrea Pavlíková
- prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.
- Mgr. Michal Pospíšil
- prof. MUDr. Radek Pudil, Ph.D.
- Cooperating Organization
-
University of Ostrava
- Responsible person Mgr. Miroslav Rozložník, Ph.D.
- Responsible person Mgr. Vendula Krčmářová
- Responsible person Ing. Zuzana Jakubíková, Ph.D.
Globální pandemie COVID-19, mimo zdravotních a společenských dopadů, způsobila přesun vzdělávání z prezenční do distanční formy. V první vlně byly na komunikaci mezi vyučujícími a studenty využívané zejména online komunikační platformy. S nástupem druhé vlny je patrný progres ve využívání dalších online nástrojů umožňujících obohacení výuky. Nevýhodou těchto způsobů výuky je, že neumožňují plnohodnotný typ online / distanční výuky, která by nebyla vázaná na přímou online přítomnost vyučujícího a studenta. Nutnost současné online přítomnosti studenta a vyučujícího během distančního vzdělávání se jeví jako velmi kritický prvek pro studenty lékařských a nelékařských zdravotnických oborů. Pokud mají studenti přístup ke správné technologii, online studium bez přímé online přítomnosti vyučujícího může být stejně efektivní, resp. efektivnější než dosavadní prezenční forma vzdělávání. Při optimální formě e-learningu student obvykle potřebuje méně času na zvládnutí téhož studijního materiálu než při tradičním prezenčním vzdělávání. Při současně dostupných online vzdělávacích platformách vyžaduje plnohodnotná distanční výuka mnohem více úsilí a času pedagogů a studentů. Je proto nutné vyvinout takovou online vzdělávací platformu - e-learning, která by byla flexibilní, t. j. nenavázaná na přítomnost vyučujícího a studenta, efektivní a interaktivní. Cílem projektu je vytvořit e-learningová vzdělávacím platformu pro potřeby pregraduálního vzdělávání studentovu lékařských, nelékařských oborů a postgraduální vzdělávání odborníků v oblasti hyperbarické medicíny s dopadem na přeshraniční území. Předmět hyperbarická medicína se použije Jako tzv. "Proof of concept" využitelnost vyvíjené e-learningové vzdělávací platformy na univerzitách v oprávněném území v ČR a SR
Tento projekt je podpořen z programu Interreg V-A Slovenská republika - Česká republika (https://www.sk-cz.eu/).
Rozpočet projektu:
Celková výše dotace: 318 095,95 EUR
Dotace poskytnutá EU: 270 381,55 EUR
Dotace ze státního rozpočtu ČR: 9 909,80 EUR
Dotace ze státního rozpočtu SR: 11 990,00 EUR
Vlastní z vlastních zdrojů příjemců: 25 814,59 EUR
Aktivity projektu:
Vytvoření realizačního týmu a definování požadavků na e-learningovou vzdělávací platformu (potřeb, možných problémů apod.)
Vytvoření online prostředí platformy, testování funkcionality
Tvorba databáze přednášek, úkolů, zásobníku testových otázek
Spuštění e-learningové vzdělávací platformy.
Results
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 4
2022
-
Czech national Guideline for COVID-19: an adolopment from eCOVID-19 living map of recommendations
Year: 2022, type:
-
Czech Republic experiance in contextualization several (including WHO) guidelines for prevention and treatment COVID 19 using the e covid 19 map of recommendations
Year: 2022, type:
-
HYMON: A new, innovative, interacitve onlie educational platform for education of hyperbaric medicine
Year: 2022, type: Conference abstract
-
Keynote lecture: The effectivness and safety of hyperbaric oxygen therapy for chronic diabetic foot ulcers: an overview of systematic reviews with de novo meta-analysis of randomized controlled trials.
Year: 2022, type: Conference abstract