Informace o projektu
Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
(CoDiTe)
- Kód projektu
- GA21-16021S
- Období řešení
- 1/2021 - 12/2023
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
The aim of the project is to explore how we can make classroom dialogue more productive and at the same time equalize learning opportunities of students.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 30
2024
-
Applying dynamic network actor models
Rok: 2024, druh: Vyžádané přednášky
-
Dialog ve výuce: Klíč k úspěchu každého žáka
Rok: 2024, druh: Vyžádané přednášky
-
Interaction dynamics in classroom group work
SOCIAL NETWORKS, rok: 2024, ročník: 79, vydání: 1, DOI
-
No Evidence for Social Selection and Peer Influence on Grades and Literacy Among Early Adolescents Through Friendship Ties
The Journal of Early Adolescence, rok: 2024, ročník: 2024, vydání: OnlineFirst, DOI
-
Sceptical teacher and silent students: a case study of teacher changes during a teacher professional development programme
Journal of Education for Teaching, rok: 2024, ročník: 50, vydání: 2, DOI
-
Voices of Change: Exploring Teacher Talk and Perspectives through Pedagogically Productive Conversations
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
2023
-
Dynamic social network perspective on interaction in collaborative learning in elementary classrooms
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
How vocal and silent forms of participation in combination relate to student achievement
INSTRUCTIONAL SCIENCE, rok: 2023, ročník: 51, vydání: 1, DOI
-
Ideální podmínky pro participaci ve výuce očima žáků
Rok: 2023, druh: Konferenční abstrakty
-
Let them all talk! Could productive and collective classroom dialogue work as a tool for enhancing the achievement of all students?
Rok: 2023, druh: Vyžádané přednášky