Využití PC v biologii
Sylabus předmětu pro letní semestr 2002 (cvičení,
3 hod. týdně)
-
(1) Elektronická pošta, mailery, zásady práce s e-mailem
(2) Tabulkový procesor Excel - import dat, tvorba grafu,
základní statistika
(3) Elektronické konference - Usenet Newsgroups
(4) Internet - WWW - jazyk HTML - HTML editory
(5) Biologické databáze na WWW. Vyhledávání informací
na WWW.
(6) Domovské stránky univerzit a akademických institucí
(7) Knihovní a informační databáze. Odborné časopisy.
Elektronické časopisy a učebnice na www.
(8) Grafické databáze - mapy, satelitní snímky, interaktivní
mapy, základy analýzy obrazu.
(9) Numerické databáze - časové řady, biologické databáze,
genom, biodiverzita
(10) Biochemické a molekulárně biologické informace na
www.
(11) Interaktivní počítačově podporovaná výuka. Kombinované
databáze - slovníky, encyklopedie, určovací klíče
(12) Nejcasteji pouzivany software v biologickych disciplinach
(13) Multimediální biologické databáze
Forma výuky
-
Výuka probíhá formou 20 minutového přehledu teorie k danému
tématu. Poté následuje individuální plnění úkolů studenty (zpravidla 3-4
úkoly). Úkoly jsou zaměřeny zejména na vyhledání informací na WWW, jejich
posouzení a vypracování odpovědi na otázky zadané v úkolu. Hodnotí se úplnost,
správnost odpovědí a jejich vypracování v časovém limitu (doba cvičení).
Úkoly jsou zadávány 30 minut před začátkem cvičení formou e-mailové zprávy
odeslané na e-mailovou adresu studenta - účastníka cvičení (Příklad
zadání úkolů zde
(klikni) ) . Vypracované odpovědi jsou
studenty odesílány pomocí e-mailu zpět na e-mailovou adresu vyučujícího
před
ukončením cvičení. Součástí výuky jsou také 5-10 minutové testy zaměřené
na kontrolu znalostí získaných studenty v předchozích cvičeních (viz
níže)
Příklad testu (celkem 3 až 4
testy zadávané během semestru pro kontrolu osvojených znalostí - neklasifikovány)
Studentská anketa předmětu
-
Výsledky studentské ankety předmětu Bi8490 za sledované období:
podzimní semestr 2002
Obtížnost
přehnaně lehké ..** X
(*)*.... přehnaně těžké
Zajímavost
úplně nezajímavý .....(.).*X*.
velmi zajímavý
Srozumitelnost výuky
úplně nesrozumitelná .....(.)..*X*
naprosto srozumitelná
Přístup
vyučujícího
velmi špatný
.....(.)..X..
vynikající, vstřícný
Literatura
žádná
***X*(*)*....
dobrá a rozmanitá