Účelem seminářů a workshopů bylo poskytnout studentům soubor informací, návodů, rad a znalostí o informačních zdrojích jako zázemí pro jejich vědeckou a výzkumnou činnost. Informační gramotnost a akademické dovednosti byly zaměřeny na schopnost nalézt relevantní, kvalitní a úplné informace a zpracovat je do podoby odborného textu vhodného k publikování a prezentaci na konferencích. Důraz byl kladen také na zvládnutí citační analýzy jako součásti vědecké práce a komunikace v tištěném i elektronickém prostředí.
„Vzhledem k epidemiologické situaci v souvislosti s nákazou COVID-19 a opatřeními v České republice a na Masarykově univerzitě jsme přešli z plánované kontaktní výuky v učebnách do on-line formy vzdělávání a vedení jednotlivých seminářů na platformě MS Teams. Pro žádného z lektorů to nebyl problém a všechny lekce proběhly v plánovaných termínech podzimního semestru a dohodnutém čase 90 minut,“ uvedla Taťána Škarková, vedoucí Ústřední knihovny Přírodovědecké fakulty MU.
Přechod do on-line formy se nakonec ukázal jako výhoda, protože díky této možnosti se na semináře přihlásilo významné množství studentů i z řad našich doktorandů z „kampusových“ oborů, pro které by nutnost fyzické přítomnosti na Kotlářské mohla být překážkou. „Vzdálená forma vzdělávání a vedení seminářů tak spíše vedla k většímu zájmu studentů a zvýšila možnost se těchto informačních lekcí účastnit. Někteří se přihlašovali opakovaně na více seminářů, podle vlastního zájmu z nabízených témat,“ sdělila Škarková.
Anotace proběhlých seminářů pro doktorandy, včetně termínů konání a zvukových či textových záznamů, jsou k dispozici na stránkách Ústřední knihovny Přírodovědecké fakulty MU.
Součástí projektu je také elektronická příručka Informační minimum aneb Akademické dovednosti do kapsy, která jednoduše a ve stručnosti přibližuje to nejdůležitější ke každému tématu, který byl do procesu informačního vzdělávání v tomto projektu zařazen. Jedná se především o rozcestník s mnoha odkazy, které student doktorského studia může využít.